psp2praszka

Samorząd szkolny

Skład Samorządu Uczniowskiego

w roku szkolnym 2024/2025

PRZEWODNICZĄCA:

Zofia Wabnicz

ZASTĘPCA:

Kamil Orzeszyna

SKARBNIK:

Julia Cichosz

CZŁONKOWIE:

                                                                   Dominika Cieśla

Amelia Meroń

 

PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO SZKOŁY PODSTAWOWEJ
NR 2 W PRASZCE NA ROK SZKOLNY 2024/2025
I . Cele i zadania:
a) Celem samorządu jest kształtowanie samodzielnego i świadomego kierowania swoim
postępowaniem, kształtowanie postawy, która prowadzi do identyfikowania się z celami
i zadaniami społeczności szkolnej, uznaniu ich za własne, dążenie do ich realizacji z własnej
inicjatywy i poczucia własnej za nie odpowiedzialności
b) Realizacja celów winna być połączona z dbałością o dbanie o dobre imię szkoły, o jej
honor, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji.
c) Wszechstronne działania zobowiązujące uczniów do rzetelnej nauki, tworzenia przyjaznej
atmosfery w szkole, okazywania szacunku osobom starszym i rówieśnikom
II. Zadania samorządu na rok szkolny 2024/2025:
a) Organizowanie i zachęcanie całej społeczności uczniowskiej do należytego spełniania
obowiązków szkolnych.
b) Rozwijanie zainteresowań naukowych, kulturalnych, sportowych, organizowanie rozrywki.
c) Organizowanie imprez o charakterze poważnym i rozrywkowym.
d) Zapobieganie konfliktom i rozstrzyganie sporów między uczniami.
e) Zapobieganie przemocy i agresji w szkole i poza szkołą.
f) Organizowanie czasu wolnego uczniom
g) Integracja społeczności szkolnej z uczniami z zagranicy w szczególności z Ukrainy
h) Organizowanie zajęć z wykorzystaniem pomocy „Laboratoria Przyszłości”
III Działania stałe:

  • spotkania z przedstawicielami samorządów klasowych,
  • organizacja imprez szkolnych,
  • zbiórka surowców wtórnych: plastikowych nakrętek, baterii,
  • działania podejmowane w odpowiedzi na propozycje współpracy w akcjach
    podejmowanych przez różne instytucje na terenie Miasta i Gminy.
    Praca Samorządu Uczniowskiego dotyczy pewnych kręgów tematycznych rozwijanych
    i realizowanych w ciągu całego roku. Są to następujące zagadnienia:
  1. Rozwijanie samorządności
  • Opracowywanie planu pracy SU.
  • Stałe prowadzenie tablicy informacyjnej SU.
  • spotkania z samorządami klasowymi, informacje o podejmowanych akcjach, zapoznanie ze
    Statutem Szkoły, regulaminem ucznia, wewnątrzszkolnym systemem oceniania.
  • Udział w uroczystościach szkolnych – pomoc w ich organizowaniu i przeprowadzeniu.
  • Pomoc w przeprowadzeniu uroczystych apeli rozpoczynających i kończących rok szkolny
    oraz apeli okolicznościowych.
  • Systematyczne spotkania SU – planowanie i organizowanie pracy.
  • Pomoc koleżeńska.
  1. Działalność profilaktyczna:
  • Dbanie o bezpieczeństwo w drodze do i ze szkoły – spotkanie ze Strażą Miejską i Policją
  • Spotkanie z pielęgniarką „ Dbanie o zdrowie – ważność szczepień”
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna – warsztaty ze Strażą Pożarną
  • Dzień Tolerancji, Dzień Jabłka
  1. Akcje charytatywne
  • Udział w akcjach charytatywnych wynikających z potrzeb zgodnie z regulaminem wolontariatu
  • Organizowanie zbiórki pieniędzy i rzeczy dla potrzebujących (dom dziecka, schroniska dla
    psów)
  • Licytacja i kawiarenka WOŚP
  1. Udział SU w pracach porządkowych na rzecz szkoły i środowiska:
  • Udział w akcjach ekologicznych: „Sprzątania świata”
  1. Kultura spędzania wolnego czasu – imprezy towarzyskie, szkolne lub środowiskowe.
  • Kawiarenka, dyskoteka „Dzień Chłopaka” (akcja „Babki Górą” i „Chłopakom Babeczki”),
  • Zabawa karnawałowa, andrzejkowa
  • Pierwszy Dzień Wiosny (Dzień Samorządności Szkolnej)
  • Dzień Dziecka
  • Wybór „Najsympatyczniejszej dziewczyny” i „Najsympatyczniejszego chłopaka”
  • Dzień Kobiet – pamiątkowa sesja zdjęciowa uczennic
  • Światowy Dzień Pszczół
  • Zbiórka monet Góra Grosza
  • Wykonanie ozdób świątecznych – dekoracja korytarzy szkolnych
  • Organizacja mikołajek szkolnych dla klas I-III
  • Konkursy na wystrój klasy, wystawy, udział w pracach komisji oceniających prace
    zgłoszone do konkursów.
  • „Dzień Kolorów”
  • Ostatkowe zwyczaje
  • Dzień Pluszowego Misia, konkurs plastyczny
  • Walentynki, poczta walentynkowa
  • Talent show – prezentacja talentów
  • Dzień Kropki
  1. Tydzień Szczęścia:
  • poniedziałek: Dzień Dobrych Relacji. Witamy się szerokim uśmiechem i dzielimy się
    dobrymi słowami,
  • wtorek: Dzień Przyjaciela. Przekazanie miłych słów najlepszemu przyjacielowi. Pokazanie
    mu jaki jest ważny.
  • środa: Dzień Dobrego Humoru. Ubiór w tym dniu powinien być kolorowy i wzorzysty.
    Uczniowie w tym dniu próbują rozbawić kogoś, powiedzieć fajny dowcip.
  • czwartek: Dzień Marzeń. Uczniowie przyczepiają na specjalnej tablicy marzeń swoje
    największe marzenie. Może być w formie rysunku.
  • piątek: Dzień Talentów i Mocnych Stron. Stworzenie z wychowawcą podczas godziny
    wychowawczej plakat klasowy: „Talenty i mocne strony klasy…”
  1. Rozmowy na temat bezpiecznych ferii i wakacji.
  2. Współpraca z instytucjami społecznymi np.: MGOKiS, Janko Muzykant, Strażą
    Miejską, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją, Muzeum w Praszce, itp.
    Ponadto Samorząd Uczniowski podejmuje działania oraz organizuje imprezy wynikające z bieżących potrzeb szkoły.
    .
    Opiekunowie:
    Agnieszka Wyrembak
    Karina Kłosiak-Chwiłka
    Renata Płuciennik
    Karina Jagieniak
    Agata Nowak